Uchwała w sprawie powołania Komisji Edukacji Rady Dzielnicy VIII Dębniki.
Terminy posiedzeń, porządek obrad, protokoły komisji: Link
Zadania Komisji Edukacji będą realizowane w szczególności w sprawach:
robót budowlanych przy istniejących żłobkach, przedszkolach i szkołach, których prowadzenie stanowi zadania własne gminy;
lokalnych wydarzeń oświatowych;
dzielnicowych programów wspierania działalności miejskich szkół i placówek oświatowych;
tworzenia lub likwidacji szkół i placówek oświatowych;
dokonywania corocznych przeglądów szkół podstawowych, przedszkoli i żłobków pod kątem potrzeb remontowych;
współpracy z Wydziałem Edukacji UMK, Komisją Edukacji RMK oraz Miejskim Centrum Obsługi Oświaty;
wspierania placówek oświatowo-wychowawczych w działaniach z zakresu poprawy bezpieczeństwa, zwalczania zjawisk patologii społecznej i przeciwdziałania wszelkim uzależnieniom;
uczestniczenia w komisjach: konkursowych wybierających dyrektorów placówek oświatowych działających na obszarze Dzielnicy;
uczestniczenia w komisjach odbiorów robót należących do zadań zlecanych i finansowanych przez Miasto, realizowanych na obszarze Dzielnicy, ze szczególnym uwzględnieniem zadań realizowanych w ramach środków wydzielonych do dyspozycji Dzielnicy.
Twardzik Urszula - przewodnicząca
Moskal Andrzej - wiceprzewodniczący
Puszkarz Arkadiusz
Torba Rafał
Zaraska Piotr
Komisja Infrastruktury
Zadania
Skład komisji
Nagrania
Uchwała w sprawie powołania Komisji Infrastruktury Rady Dzielnicy VIII Dębniki.
Terminy posiedzeń, porządek obrad, protokoły komisji: Link
Zadania Komisji Infrastruktury będą realizowane w szczególności w sprawach:
robót budowlanych w zakresie dróg wewnętrznych oraz dróg gminnych klasy dojazdowej;
dzielnicowych programów robót budowlanych przy istniejącej miejskiej infrastrukturze drogowej w zakresie dróg innych niż te wymienione w pkt. 1;
inwestycji komunalnych oraz rozwiązań ruchu komunikacyjnego, w tym inwestycji drogowych towarzyszących inwestycjom niedrogowym;
wniosków dotyczących lokalnych inicjatyw inwestycyjnych;
uczestniczenia w komisjach odbiorów robót należących do zadań zlecanych i finansowanych przez Miasto, realizowanych na obszarze Dzielnicy, ze szczególnym uwzględnieniem zadań realizowanych w ramach środków wydzielonych do dyspozycji Dzielnicy;
uczestniczenia w komisjach powoływanych w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym;
współpracy z jednostkami miejskimi w zakresie działania Komisji.
Siekacz Sławomir - przewodniczący
Balon Łukasz
Bragiel Mariusz
Moskal Andrzej
Paszkowski Bartosz
Piętka Renata
Puszkarz Arkadiusz
Pytlarz Elżbieta
Torba Rafał
Zaraska Piotr
Uchwała w sprawie powołania Komisji Kultury Rady Dzielnicy VIII Dębniki.
Terminy posiedzeń, porządek obrad, protokoły komisji: Link
Zadania Komisji Kultury będą realizowane w szczególności w sprawach:
lokalnych wydarzeń kulturalnych;
dzielnicowych programów wspierania działalności miejskich placówek kultury;
lokalizacji obiektów kultury;
tworzenia lub likwidacji placówek upowszechniania kultury;
współpracy ze stowarzyszeniami, organizacjami pozarządowymi, instytucjami upowszechniania kultury i instytucjami artystycznymi z terenu Dzielnicy;
współpracy z Komisją Kultury i Ochrony Zabytków RMK, jednostkami organizacyjnymi UMK oraz pozostałymi jednostkami miejskimi (domy kultury, biblioteki);
działania na rzecz ochrony zabytków i miejsc pamięci narodowej.
Zięba Aleksander - przewodniczący
Chamielec Iwona - wiceprzewodniczący
Olszańska Maria
Pytlarz Elżbieta
Twardzik Urszula
Komisja Planowania Przestrzennego i Terenów Zielonych
Zadania
Skład komisji
Nagrania
Uchwała w sprawie powołania Komisji Planowania Przestrzennego i Terenów Zielonych Rady Dzielnicy VIII Dębniki.
Terminy posiedzeń, porządek obrad, protokoły komisji: Link
Zadania Komisji Planowana Przestrzennego i Terenów Zielonych będą realizowane w szczególności w sprawach:
zgłaszania postulatów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta oraz projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dotyczących terenu Dzielnicy przed ich sporządzeniem;
likwidacji samowoli budowlanej;
lokalizacji obiektów przemysłowych, handlowych;
zamierzeń inwestycyjnych na etapie ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego lub warunków zabudowy terenu jako opinii wewnętrznej;
opiniowania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta oraz projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dotyczących obszaru Dzielnicy;
opiniowania sprzedaży, zamiany, użyczenia, dzierżawy lub użytkowania nieruchomości gminnych, w tym ustanowienia na nich użytkowania wieczystego;
analizy potrzeb w zakresie sporządzania szczegółowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Dzielnicy;
robót budowlanych związanych z: ogródkami jordanowskimi, zieleńcami i skwerami;
lokalizacji terenów zielonych;
uczestniczenia w komisjach odbiorów robót należących do zadań zlecanych i finansowanych przez Miasto, realizowanych na obszarze Dzielnicy, ze szczególnym uwzględnieniem zadań realizowanych w ramach środków wydzielonych do dyspozycji Dzielnicy;
uczestniczenia w komisjach powoływanych w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym;
edukacji proekologicznej w zakresie segregowania odpadów komunalnych;
organizacji akcji promujących ochronę przyrody oraz działania proekologiczne wśród mieszkańców.
Pytlarz Elżbieta - przewodnicząca
Bystrowski Paweł - wiceprzewodniczący
Brudniak Rafał
Chamielec Iwona
Hakenszmidt Krzysztof
Piętka Renata
Pyzik Judyta
Rusocki Piotr
Twardzik Urszula
Uchwała w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Dzielnicy VIII Dębniki.
Terminy posiedzeń, porządek obrad, protokoły komisji: Link
Zadania Komisji Rewizyjnej będą realizowane w szczególności w sprawach:
opiniowanie rocznego sprawozdania Zarządu z działalności w terminie 14 dni od dnia jego przedłożenia przez Zarząd oraz przygotowanie w tym przedmiocie projektu uchwały,
rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu oraz przygotowywanie propozycji rozstrzygnięć przez Radę w tych sprawach,
ocena wywiązywania się Zarządu ze swoich zadań.
Moskal Andrzej - przewodniczący
Siekacz Sławomir - wiceprzewodniczący
Turcza Piotr
Komisja Sportu
Zadania
Skład komisji
Uchwała w sprawie powołania Komisji Sportu Rady Dzielnicy VIII Dębniki.
Terminy posiedzeń, porządek obrad, protokoły komisji: Link
Zadania Komisji Sportu będą realizowane w szczególności w sprawach:
budowy, modernizacji, prac remontowych osiedlowej infrastruktury sportowej i rekreacyjnej;
lokalnych wydarzeń sportowych i rekreacyjnych;
dzielnicowych programów wspierania działalności miejskich placówek sportu;
lokalizacji terenów rekreacyjnych i sportowych;
uczestniczenia w komisjach odbiorów robót należących do zadań zlecanych i finansowanych przez Miasto, realizowanych na obszarze Dzielnicy, ze szczególnym uwzględnieniem zadań realizowanych w ramach środków wydzielonych do dyspozycji Dzielnicy;
współpracy ze szkołami z terenu Dzielnicy w zakresie krzewienia kultury fizycznej, sportu, rekreacji i wszelkich form czynnego wypoczynku dzieci i młodzieży;
inicjowania wspólnie ze szkołami, lokalnymi klubami i stowarzyszeniami sportowymi zawodów sportowych oraz pozyskiwania na ten cel sponsorów;
czuwania nad rozwojem bazy sportowej i dbania o istniejące obiekty sportowe i rekreacyjne;
wspierania inicjatyw klubów i stowarzyszeń sportowych w zakresie organizacji imprez sportowych różnej rangi i o różnym zasięgu dla dzieci, młodzieży i społeczności lokalnej;
współpracy z klubami i stowarzyszeniami sportowymi z terenu Dzielnicy, Komisją Sportu i Kultury Fizycznej RMK oraz jednostkami organizacyjnymi UMK w zakresie działania Komisji.
Zaraska Piotr - przewodniczący
Brągiel Mariusz - wiceprzewodniczący
Siekacz Sławomir
Komisja Praworządności, Polityki Społecznej i Mieszkalnictwa
Zadania
Skład komisji
Nagrania
Uchwała w sprawie powołania Komisji Praworządności, Polityki Społecznej i Mieszkalnictwa Rady Dzielnicy VIII Dębniki.
Terminy posiedzeń, porządek obrad, protokoły komisji: Link
Zadania Komisji Praworządności, Polityki Społecznej i Mieszkalnictwa będą realizowane w szczególności w sprawach:
programu poprawy bezpieczeństwa dla Gminy Miejskiej Kraków – „Bezpieczny Kraków”;
funkcjonowania Policji, Straży Miejskiej oraz Straży Pożarnej;
współdziałania z właściwymi organami, instytucjami i organizacjami w zakresie zwalczania zjawisk patologii społecznej;
współdziałania z Policją i Strażą Miejską w zakresie poprawy bezpieczeństwa na terenie Dzielnicy;
współdziałania z jednostkami OSP z terenu Dzielnicy;
inicjowania konkursów dla dzieci i młodzieży związanych z tematyką bezpieczeństwa;
dzielnicowych programów wspierania osób niepełnosprawnych;
dzielnicowych programów ochrony zdrowia i profilaktyki zdrowotnej;
dzielnicowych programów wspierania działalności miejskich placówek pomocy społecznej i zdrowia;
organizacji usług zdrowotnych;
wniosków o wynajem lokali mieszkalnych z zasobu mieszkaniowego Gminy na podstawie kompletu materiałów dostarczonych przez Urząd Miasta Krakowa w trybie przepisów regulujących najem lokali;
uczestniczenia w wizjach lokalowych w zakresie lokali mieszkalnych będących w zasobach Miasta zlokalizowanych na obszarze Dzielnicy;
uczestniczenia w komisjach odbiorów robót należących do zadań zlecanych i finansowanych przez Miasto, realizowanych na obszarze Dzielnicy, ze szczególnym uwzględnieniem zadań realizowanych w ramach środków wydzielonych do dyspozycji Dzielnicy;
współpracy przy realizacji polityki Miasta w zakresie pomocy mieszkaniowej;
współpracy z jednostkami organizacyjnymi UMK, Komisją Zdrowia i Profilaktyki oraz Uzdrowiskową RMK oraz Komisją Rodziny, Polityki Społecznej i Mieszkalnictwa RMK w zakresie działania Komisji.